1. kesäkuuta 2009

Kolme tuntia golfia

Nyt kun olen päättänyt hankkia green cardin, niin otin askeleen lähemmäs tavoitetta kolmen tunnin kurssilla Peltola Golfissa. Samalla suoritin pelitaitokokeen, sain aineistot teoriakokeeseen ja buukkasin pelikokeen sekä teoriakokeen tiistaille.

Kurssi aloitettiin greeniltä, missä treenattiin puttausta. Oli mukava rauhassa keskittyä olennaiseen ja saada vielä ohjeita. Lähiputit (1 m) meni kaikki sisään. Pidemmät putit (5 m) meni jopa kerralla sisään tai maksimissaan kahdella. Greeniltä chippaamaan. Chippaus on ollut minulle kaikista vaikein. Nyt kun sain kunnon ohjeet, niin lähtihän se sujumaan. Vielä pitää kyllä hioa lyönnin kovuutta ja tähtäystä. 5/5 chippiä n. 30 metristä greenille. Ja viimeisenä swingit. Minulle on viime aikoina ollut paras maila rauta 8. nyt käytin ihan treenin vuoksi rauta 7:aa. Kaikki joiden kanssa olen viime aikoina pelannut ovat sanoneet, että harjoituslyönti ja varsinainen lyönti minulla ovat kuin yö ja päivä. Nyt keskityin siihen, että saan rentouden mukaan myös varsinaiseen lyöntii. Ja hyvin onnistui. Ihan kelpo lyöntejä lähti myös rauta 5:llä. 60 metrin lyöntejä piti saada kymmenestä kuusi. Minä en onneksi tarvinut kuin 6 lyöntiä.

Otteita laitettiin vähän uusiksi, mutta se ei valitettavasti helpottanut jo lauantaina tulleiden rakkojen tilannetta. Vasemman käden etusormessa ja oikeän käden nimettömässä on kohtuulliset rakot. Onneksi Compeed on keksitty, että saan huomenna lyötyä edes jonkinlaisia lyöntejä.

Polar ei ollut käytössä, mutta veikkaan, että kolmen tunnin setissä paloi vähän alle 1000 kcal. Tahti oli hurja, kun palloja vaan oli niin paljon.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...