29. tammikuuta 2014

Sieltä se tulee vähitellen...

Nimittäin bikinikroppa.
Ensimmäisellä viikolla tosiaan harjoittelin vain miten ruokavalio lähtee käyntiin ja nyt maanantaina aloitin. Tein ensimmäisenä neljänä päivänä kerran yhden ohjelman saleista ja muuten sportit olivat biitsiä, lentistä (matsi) ja boulderointia. Ruokavaliota noudatin neljänä päivänä tunnollisesti ja kolmena soveltaen parhaani mukaan. Noihin sovelluspäiviin sporteiksi tuli tunti rinteessä lautaillen Levillä ja kevyttä boulderointia pari tuntia Konalan BK:lla.

Ruokavalio toimii ainakin mulla. Ei ole nälkä ja rahkat uppoaa, vaikka ensin luulin, että niiden syöminen olisi tuskaa. Myös aamupala tuntui aluksi isolta, mutta nyt sekin on jo täyttä rutiinia.
Treeneistä olen nyt kokeillut pari salia ja yhden viikkotreenin. Melko kevyiltä tuntuvat, mutta ehkä painoja voisi olla enemmän. Toisaalta, olen tehnyt myös paljon muuta päälle, eli en ole ihan täysillä tehnyt. Takareisissä ja pakaroissa kyllä kihelmöi, eli kuvan peppu on muodostumassa.

Kuva www.fitfarm.fi

Mukaan varmasti vielä pääsee, jos alkoi kesäkunto 2014 kiinnostamaan. ;)

Lauantaina olis muuten kisat, nimittäin boulderkisat:

Kuva täältä.

Boulderkeskus avaa kolmannen pisteensä, nimeltään Isatis ja se sijaitsee Itä-Helsingissä. Avajaisia juhlitaan kisoilla ja sinne on siis mentävä. :)

Samaan päivää sijoittuu toinenkin urheilun juhlatapahtuma, nimittäin Redbull Ice Crush. Eli alamäkiluistelun maailman cupin avajaiskisa Serenassa. Sinnekin mennään katsomaan. Vielä ei tarvitse osallistua... ;) Tulisi uusi laji listaan, ja niitähän ei ole juuri viime aikoina tarttunut haaviin. :) /Nora




2 kommenttia:

  1. Oon sivusta seuraillut jo pidemmän aikaa sun blogeja ja tähän tarvii nyt oikein kommentoida. Itse käänsin ja väänsin ja mietin piiiiitkään osallistumista myös nyt tuohon bikini challengeen, mutta en oikein tiennyt kuinka sen soveltaminen kestävyysliikuntaan onnistuu. Olisi siis tosi kiva nyt kuulla sun kommentteja ja mielipiteitä siitä kuinka hyvin "kuurin" pystyy yhdistään muuten aktiiviseen ja liikunnalliseen elämään. Itsellänikin on sen verran paljon erilaisia kestävyysurheilutapahtumia tiedossa, etten ihan kokonaan voi unohtaa niitä ja heittäytyä 10 viikoksi "vain" salille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Henna,
      Hauskaa, että olet seuraillut ja muistankin sinun kommentoineen joskus aikaisemminkin. :)
      Mun lajithan ei ole kestävyysliikuntaa. Biitsi on lähinnä sitä ja itse asiassa treenaan hiekalla vain joka toinen viikko. Mä en luovu mun omista lajeista, eikä mulla sinänsä ole tavoitteena bikinikroppa lihaksineen, vaan kropan muokkaus kevyemmäksi niin, että jaksan samalla kuitenkin treenata. Siksi lähdin mukaan tähän. Mua ei haittaa, vaikka lihakset ei kasva, kunhan pysyvät tallessa ja vahvoina ja pystyvät tukemaan mua omissa lajeissani, jotka tällä hetkellä ovat kiipeily ja lentopallo.

      Teen noita BC:n sali- ja viikkotreenejä lähinnä lämmittelyksi ja vähän kevyemmillä painoilla, jotta jaksan tehdä oman treenini päälle. Olen jaksanut ihan älyttömän hyvin, vaikka treenitunteja on tullut paljon enemmän kuin ohjelmassa, itse asiassa melkein kolminkertainen määrä. Painoa on lähtenyt 3kg kahden viikon aikana, joista ensimmäinen oli vain 4pv ja päälle 3pv:n hömpöttelyretki. Pudonnut paino on ollut selkeästi rasvaa ja nesteitä. Kotikehonkoostumusmittarin mukaan lihaksia ei ole lähtenyt, mikä on hyvä.

      Tähän asti olen ollut todella tyytyväinen, että lähdin testaamaan ja erityisesti kiipeilyyn painonpudotuksesta on ollut selkeästi apua kahden viikon jälkeen, vaikka oikea tavoite on vasta kesällä. Edessä minulla on vielä 9 viikkoa ja laitan kyllä kuulumisia miten menee ja saa kysellä tarkemmin, jos kiinnostaa kuulla jostain lisää. :)

      Poista

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...